Enkele post bekijken
  #2  
Oud 2nd December 2009, 11:40
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lichtaart
Posts: 75
Dit is inderdaad voor ons nu nog een ver van ons bed show, maat toch vind ik dat er stilaan wel maatregelen moeten getroffen worden! Het is een feit dat we de opwarming van de aarde niet meer kunnen stoppen, maar we kunnen er ons wel tegen wapenen. Enerzijds door erop te letten dat we minder drijfgassen gaan produceren.

We kunnen als we willen zonder veel moeite de global warming een heel pak vertragen, maar dan moeten we wel voor een deel onze luxueuze levenstijl opgeven. Anderzijds moeten we ons stilaan wel gaan wapenen tegen de stijging van het zeeniveau. Als we niet willen dat binnen enkele jaren de helft van ons continent onder water ligt, zullen we toch dammen moeten bouwen. Ik zie dit niet zo chaotisch in als velen: Er wordt zelfs al gesproken van het einde van de wereld!

Maar ik ben er zeker van dat we een uitweg zien uit dit doemscenario, misschien door ons te gaan concentreren op nieuwe technieken om zo van een nood een deugd te maken. Waarom zou het zelfs niet kunnen dat we binnen enkele decennia onder water zullen leven in plaats van op land?
Met citaat antwoorden