Enkele post bekijken
  #7  
Oud 1st December 2009, 20:04
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 94
Ik vind deze straf wel terecht. Ten eerste die buschauffeur doet gewoon zijn job. Hij moet de rit zo comfortabel mogelijk laten verlopen voor de passagiers. Ik vind dat op een bus het groepsgevoel belangrijk is. Als er dan iemand zijn mp3 te luid heeft staan, moet hij die maar zonder problemen zachter zetten. Ik snap trouwens niet waarom andere mensen moeten kunnen horen naar wat voor muziek je aan het luisteren bent. Ten tweede, ik vraag me af of die passagier wel beseft dat hij met zijn actie ook andere mensen en zichzelf in gevaar bracht. Ik maak uit het artikel op dat hij aan het stuur stond te trekken. Eén verkeerde beweging is genoeg om een tot catastrofe te komen. Hij vertoonde gewoon onverantwoord en roekeloos gedrag. Vandaar dat ik die straf terecht vind. Ons rechtssysteem is inderdaad wat aan de trage kant. Ik hoorde onlang dat het gerecht van Turnhout één van de snelste is in ons land. Een onderzoek duurt daar maar een jaar. Maar een jaar? Ik geef Katrien gelijk. Is die straf dan nog wel even effectief? Ik denk dat de straf weldegelijk een effect zal hebben, maar minder dan wanneer deze straf meteen volgt.
Met citaat antwoorden