Enkele post bekijken
Oud 1st December 2009, 00:50
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

Ik ben het volledig eens met wat Sanne zegt.
Een factor die de keuze op abortus nog moeilijker maakt, is de kans dat je later misschien moeilijker of zelfs niet zwanger geraakt. In zo'n geval loop je het risico dat je je hele leven spijt hebt van de keuze die je op jonge leeftijd maakte.
Ik weet zelf ook niet goed wat ik zou doen, moest het me nu overkomen. Eerst en vooral zal ik beginnen tellen wanneer de verwachte geboortedag is... Afhankelijk daarvan zal ik beslissen of het al dan niet haalbaar is om op dat moment voor een kindje te zorgen. Moest dat nu midden in de examens zijn, dan wordt je keuze daardoor mee beïnvloed.

Ik begrijp niet hoe het kan dat er zoveel vrouwen tussen 20 en 40 beslissen om een foetus te laten wegnemen. Ik kan me inbeelden dat je die keuze maakt, wanneer je zeker weet dat het kind een ernstige afwijking zal hebben, maar in de andere gevallen kan ik me niet onmiddellijk voorstellen wat je motivatie is om abortus te plegen.

Iedereen staat natuurlijk zelf voor die keuze, vandaar dat de psychologische tests en opvolging in deze situatie zeer belangrijk zijn. Er mogen zeker geen overhaaste beslissingen worden genomen, want daar krijg je later alleen maar spijt van!
Met citaat antwoorden