Enkele post bekijken
Oud 1st December 2009, 00:17
Paulien.Detailleur Paulien.Detailleur is offline
Registered User

Ik vind de reactie van dhr. Vermassen terecht. De scenarioschrijvers hebben hier naar mijn mening een ethische grens overschreden. Het Assisenproces van de parachutemoord is zelfs nog niet van start gegaan en ze gebruiken het al als inspiratie voor een detectiveserie. Dit getuigt van een absoluut gebrek aan respect voor de nabestaanden van het slachtoffer.
Maar ik wijs de scenarioschrijvers zeker niet met de vinger, de media heeft het volledige privé-leven van het slachtoffer al breed uitgesmeerd in alle kranten, tijdschriften en journaals, dus natuurlijk waren ze er zich hier niet van bewust dat hun aflevering nog iemand tegen de borst kon stoten. Voor mij is dit echter geen excuus. Het is niet omdat de rest van de wereld zich idioot gedraagt dat zij hetzelfde moeten doen.
Het is wel een feit dat deze aflevering goed was voor de kijkcijfers, de kijkers legden immers meteen de link met de echte moord en brandden van nieuwsgierigheid. Ach, deze aflevering doet de term populisme alle eer aan.

Maar laat ik niet te hypocriet zijn en het maar gewoon toegeven, ik vond het wel een heel spannende aflevering...
Met citaat antwoorden