Enkele post bekijken
Oud 30th November 2009, 21:31
Lisa.Ceulemans Lisa.Ceulemans is offline
Registered User

De meeste abortussen in ons land worden uitgevoerd bij meisjes van 17 tot 24 jaar.

Dat het aantal abortussen hoog is bij meisjes jonger van 20 jaar is normaal, op die leeftijd zijn de meeste meisjes nog niet klaar om moeder te worden. Dat de meeste abortussen voorkomen tussen 20 en 40 jaar is ook niet abnormaal. Op die leeftijd gebeuren er de meeste ongelukjes. Tevens hebben de meeste vrouwen op die leeftijd een vaste partner. Meisjes jonger dan 20 jaar zijn volgens mij vaak ook een stuk voorzichtiger. Ouders en scholen lichten hen in regelmatig in over de gevolgen van onveilig vrijen. Vrouwen die boven de 20 jaar zijn staan daar volgens mij minder bij stil. Toch vind ik dat de cijfers voor ons land nog aan de hoge kant zijn, want je zou toch zeggen dat vrouwen in België voldoende kansen krijgen om zich te beschermen met anticonceptiemiddelen. Tenslotte vind ik het belangrijk dat vrouwen en vooral jonge meisjes goed zijn ingelicht over gevaren van abortus. Maar beter voorkomen dan genezen!
Met citaat antwoorden