Enkele post bekijken
Oud 30th November 2009, 16:05
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline

Thumbs up

Ik stoor me al zeer vaak aan het feit dat zo'n kinderen al een GSM bezitten!
Een goede vraag is inderdaad; wat doen ze hier nu al mee?
Kinderen van een lagere school wonen allemaal in dezelfde gemeente of niet veel verder, als er een verjaardagsfeestje of dergelijke plaatsvindt krijgen ze dit via een kaartje om aan de ouders te laten zien en niet via sms!
Een kind dat zo vroeg al een GSM heeft is denkik eerder om te kunnen zeggen; ik heb er één.
Dit kan ook nog tot een probleem leiden waarbij men de kinderen zonder GSM binnen een aantal jaren gaat uitsluiten omdat ze er geen hebben (het hoort nu eenmaal bij de maatschappij).
Om terug naar het gebruik op school te komen, in het secundair onderwijs zijn de jongeren al wat eigenwijzer en sturen ze toch stiekem tijdens de les, maar in een basisschool is dit (nog) niet het geval.
Ik sta dus volledig achter deze maatregel!
Hierbij is nog een argument; de gezondheid!
Ik denk dat wij nog altijd niet genoeg beseffen dat deze stralingen verrevan goed zijn voor ons, tot we binnen x aantal jaren het resultaat zullen zien.
Kinderen er al van jongs af aan aan blootstellen is dus het ergste wat men kan doen! Door het bannen van de GSM op school zullen kinderen er toch even veilig voor zijn.
De maatschappij ontwikkelt zich wel en ik lijk nu misschien wat oudbollig, maar een GSM in het lager onderwijs?
Ik heb het gevoel dat kinderen zich steed sneller en sneller moeten ontwikkelen omdat de maatschappij dit ook doet.
Ik heb voor een ander vak hierrond enquêtes afgenomen en de leeftijd van de eerste GSM neemt serieus af.. zelfs kinderen die 6 jaar zijn, met andere woorden kinderen die net leren schrijven hebben er soms al één..
Laat de maatregel dus maar doorgaan!
Met citaat antwoorden