Enkele post bekijken
Oud 30th November 2009, 16:53
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User

Flauwekul

Ik kan helemaal akkoord gaan met de mening van Lisa.Ceulemans.
Wat mij de reden lijkt, waarom de Kerk toch een overplaatsing wil van de priester is, omdat een priester met een vrouw volgens hen niet kan.

In een reportage die we moesten bekijken voor EMCV werd er getoond hoe de zender Fox maar van 1 waarheid wil horen en dat is hun waarheid. Fox en hun medewerkers staan voor het conservatieve (Republikeinen) en willen niks maar dan ook niks horen over de visie van het progressieve (Democraten). Ze schilderen de Democraten af als dommeriken en leggen hen steeds het zwijgen op. De Democraten hebben geen recht tot spreken, volgens de Republikeinen.

Hier kan je de Kerk bij betrekken. De Kerk is 'ultra' conservatief, zij leven nog volgens 'de jaren stillekes' omdat zij toen de baas waren. De Kerk schreef je voor wat je moest en mocht doen en wat niet. Deed je iets dat niet in de visie van de Kerk kon, dan werd je simpelweg uitgesloten uit de gemeenschap.

Anno 2009 is de Kerk niet veel veranderd. De Paus pleit nog steeds voor onthouding als enige vorm om geen kinderen te krijgen. Van DE pil wil hij niks horen, zelfs anno 2009 niet. De Kerk is nog steeds even conservatief en wil nog steeds niets anders horen als die visie die zij als de ENIGE waarheid aanschouwen.

Om terug te komen op het artikel van de priester. "Een priester met een vrouw hebben we in de geschiedenis nooit gezien en zo zal het ook blijven", zo denkt de Kerk. Het lijkt mij dat de Kerk nog liever verder op de achtergrond komt te staan in onze maatschappij dan te innoveren/moderniseren.

Ik vind niet dat zij de beslissing mogen nemen om de priester al dan niet over te plaatsen. De Kerk weet niet wat God of Jezus gedacht zou hebben over dit voorval. Misschien vonden zij wel dat een priester niet alleen hoeft te blijven, zijn hele leven lang. Maar net omdat een priester in het verleden nooit een vrouw heeft gehad, is dit een zonde. "Bemin bovenal 1 God", als de priester dit blijft doet en de hoofdfunctie van zijn priesterschap blijft vervullen. Dan zie ik niet in waar het probleem ligt over dat een priester geen relatie mag hebben. Maar zoals ik al zei, de Kerk ziet maar 1 waarheid als DE waarheid en die luidt: "Een priester is celibatair."
Met citaat antwoorden