30th November 2009, 16:28
|
Registered User
|
|
|
|
Vijfhonderd Britse soldaten extra naar Afghanistan
LONDEN - Groot-Brittannië stuurt vijfhonderd extra militairen naar Afghanistan. Dat meldt het kantoor van de Britse premier Gordon Brown, die het parlement maandag zal inlichten.
Eerder had Groot-Brittannië aangegeven dat een eventuele troepentoename afhing van de bereidwilligheid van de Afghaanse president Hamid Karzai om de corruptie in zijn land te bestrijden. Ook andere landen zouden meer militairen moeten sturen.
Volgens Brown zijn lidstaten van de NAVO bereid zo'n vijfduizend extra militairen te sturen. De Amerikaanse president Barack Obama kondigt dinsdag een aanzienlijke toename van de Amerikaanse troepen aan.
Met de extra troepen komt het totale aantal Britse militairen in Afghanistan op 9500. De Amerikanen hebben momenteel 71 duizend militairen in Afghanistan.
loa (ap)
Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMF20091130_026
Datum: 30/11/2009
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Langs de ene kant zou ik zeggen dat het wel goed is want, zoals Olivier het ook al zei, ze moeten de taliban blijven bestrijden. Maar langs de andere kant denk ik dan weer: hoeveel onschuldige slachtoffers zijn er al niet gevallen? Wanneer zal dat dan ophouden? Eigenlijk zou men ook al aan de heropbouw van dat land moeten beginnen en ervoor zorgen dat het land een degelijk bestuur krijgt.
|