Enkele post bekijken
Oud 30th November 2009, 13:05
Kristof.Vermeiren Kristof.Vermeiren is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar Kristof.Vermeiren
Artsen amputeren per vergissing benen van peuter

In een ziekenhuis in het Zuid-Afrikaanse Johannesburg hebben dokters per vergissing de benen geamputeerd van een 2-jarig kind. De kleuter had brandwonden aan de handen en werd naar het ziekenhuis gebracht om die te laten verzorgen. De autoriteiten hebben de vreselijke vergissing bevestigd. Een commissie werd aangesteld om de zaak te onderzoeken.

Kwalijke reputatie
De publieke ziekenhuizen in Zuid-Afrika hebben geen al te beste reputatie. Zo wordt niet al te omzichtig omgesprongen met de hygiëne en de verwerking van het hospitaalafval. Ook zouden zwaar zieke patiënten vaak bot behandeld worden. (eb)

Bron: www.hln.be

Mijn mening:
Dergelijke medische blunders zien we vaak de laatste tijd. Ik vind het schandalig dat mensen die opgeleid zijn om mensen te verzorgen, dergelijke blunders kunnen begaan. Volgens mij is het niet altijd de schuld van de dokters zelf maar van het hele team. Een foute administratie kan zeer gevaarlijk zijn. Dit geval in Zuid-Afrika vind ik nu wel extreem. Ze hebben hier het leven van een kind helemaal om zeep geholpen. Daar komt dan nog eens bovenop dat ernstig zieke mensen slecht worden behandeld. Is daar dan niemand die iets aan dergelijke praktijken kan doen?
Met citaat antwoorden