30th November 2009, 11:09
|
Registered User
|
|
|
|
Dewinter wil dat Vlaanderen minarettenverbod volgt
De Standaard 29 nowember
Filip Dewinter wil ook in Vlaanderen een minarettenverbod. Zo reageert hij op de uitslag van het Zwitserse referendum.
De reactie komt er net op een moment dat zijn partijvoorzitter Bruno Valkeniers een gematigder koers wil varen. Het Vlaams Belang blijft een radicale partij, maar zal zijn boodschap in de toekomst met de nodige dossierkennis en stijl brengen. Zo moet de partij meer mensen aanspreken, luidde het gisteren nog.
Eigen mening
Nadat ik dit artikels gelezen had wist ik dus meteen wie er tegen de visietekst van partijvoorzitter Bruno Valkeniers gestemd heeft, namelijk Filip Dewinter. De partij wil meer mensen aanspreken door een gematigde koers te gaan varen, geloven zij dan echt dat ze meer mensen gaan aanspreken als de mensen een dubbele kant te zien krijgt van de partij? De ene zegt dit en de andere zegt zo, de mensen krijgen twee verschillende signalen en dit schept meer verwarring dan iets anders. Ik denk dat men eerst de problemen binnen de partij moet oplossen en dan pas naar buiten moet treden als een blok en niet als individuen apart. Men moet de mensen een duidelijk signaal geven en niet vele verschillende.
|