Enkele post bekijken
Oud 29th November 2009, 15:48
stef.ven stef.ven is offline
Registered User

Hervormingen zijn nodig

Ik heb een deel van mijn eindwerk in het middelbaar nog geschreven over 'de neerval van het Vlaams Belang'. Ik ga hierin niet in detail treden, maar mijn mening is dat deze hervorming nodig was. Het VB is tijdens hun periode van 'macht' door de mand gevallen. Door het cordon sanitaire konden ze politiek weinig beginnen en wat ze probeerden te verwezelijken was bepaald op basis van frustraties. Door hun foute ideologie floreren nu de centrumrechtse partijen (Lijst Dedecker, NVA). Het VB is hiervan een beetje het marginale broertje geworden.

Door zich proberen gelijk te stellen aan de centrumrechtse partijen gaan ze enkele van hun stemmen kunnen bemachtigen (vooral de vroegere VB-stemmers die de utopische ideën van het VB beu waren). De stemmen die ze nu hebben gaan ze kunnen houden, want ze zijn nog steeds de meest rechtse partij van ons land.

Een win-win situatie lijkt mij

Het ontslag van Vanhecke was onvermijdelijk, want hij was de 'posterboy' van het VB met deze foute ideën (eigen volk eerst, straat zonder jihad, ...)
Met citaat antwoorden