Enkele post bekijken
Oud 28th November 2009, 10:59
ines.van.hove ines.van.hove is offline
Registered User

De sluiting van een bedrijf door de Franse staat omdat er illegale migranten werken of aan zwartwerk gedaan wordt vind ik wel hard. Ik versta dat ze hiervoor een boete kunnen aanrekenen aangezien het bedrijf dan toch al wat belasting en sociale zekerheid bedragen heeft mislopen. Een sluiting van het bedrijf voor deze reden vind ik te ver gaan. De staat kan ook nooit alle zwartwerkers en illegale migranten betrappen. Vier procent van het bruto binnenlands product bestaat uit zwartwerk en uit het werk van de illegale migranten. Dit wil zeggen dat vier procent van de totale waarde van alle in een land geproduceerde goederen en diensten gedurende een jaar geproduceerd zijn door illegale migranten en door zwartwerk. Ik vind het niet juist dat men door zwartwerk geen belastingen en geen sociale zekerheid bedragen moet betalen (want legaal werkende mensen doen dit wel). In dat opzicht is dit niet eerlijk. Ik vraag mij wel af of deze (zwart werkende) mensen het geld heel hard nodig hebben of gewoon nooit genoeg geld hebben? Ik vind dat men hier ook rekening mee moet houden als men hen bestraft.
Met citaat antwoorden