Enkele post bekijken
Oud 28th November 2009, 11:05
Femke.Van.Dyck Femke.Van.Dyck is offline
Registered User

Antwoord op: De spion in elk van ons

Ik heb ook de uitzending "Kindervinder" gezien in Koppen (Eén). Dit had vooral te maken dat de ouders overbezorgd waren. De kinderen werden praktisch opgesloten als ze niet naar school gingen, uit angst van hun ouders dat ze ontvoerd zouden worden. Persoonlijk vind ik het zeer ver gaan dat je dan een chip laat inplanten.
De afluistertechniek druist inderdaad in tegen de wet van schending van de privacy. Maar zoals in het artikel staat is het inderdaad strafbaar als je iemand afluistert zonder medeweten van die persoon. Zo staat het ook het ook in contracten. Ook sluiten grote bedrijven contracten waarin een clausule staat dat de werknemer gecontroleerd kan worden op bv. zijn internet-gebruik op het werk. Als dit erin staat dan weten de werknemers dit in principe al...
Charlotte, je zegt ook dat je de trackingapparatuur volledig overbodig vind als je zeker van je stuk bent. Maar soms heb je helemaal geen bewijzen. En dan is die trackingapparatuur misschien wel dé oplossing om bewijzen te vinden...

'Where large sums of money are concerned, it is advisable to trust nobody'
(Agatha Christie)

Wat je zegt over deze trackingappparatuur in een relatie, daar ben ik het volledig eens met je! Vroeger moest er altijd een reden opgegeven worden van scheiding. Vaak was overspel de grootste reden. Dan had je van die praktijken dat er 's morgens deurwaarders voor de betrokkene zijn huis stonden, om die te betrappen met een andere vrouw in bed. Nu is dit helemaal niet meer nodig. En als je er zeker van bent, helpt praten. En dan is dit inderdaad niet meer nodig.
Met citaat antwoorden