![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
25th November 2009, 23:14
|
Registered User
|
|
|
|
Goed zo
Dit zou een hele goede wet zijn, vind ik.
"Don't drink and drive": zeg ik altijd. Rijden en drinken gaat niet samen en het zou ook nooit mogen. Het is levensgevaarlijk.
Anno 2009 gebeurt het merendeel van de ongevallen nog steeds door dronkenschap achter het stuur. Je zicht vertroebelt, je hebt geen 180°-zicht meer, je reageert trager en voor je het weet heb je iemand doodgereden.
Jongeren nemen het ook niet zo nauw met de regels omtrent alcoholgebruik. Daarmee bedoel ik: ze drinken op een nuchtere maag, ze drinken teveel, soms gaat dit nog gepaard met de nodige drugs enz. Als je dan onderweg geen ongelukken meemaakt, mag je je echt gelukkig prijzen.
Ikzelf drink nooit, ik vind het te gevaarlijk. Het is zeker gevaarlijk voor mij omdat ik een heel eind 'moet' rijden telkens ik uitga. Dit wil niet zeggen dat ik wel zou drinken als ik bv. in het dorp hiernaast zou uitgaan! Let op: ik heb het hier over rijden met de wagen. Als ik met de fiets ben, durf ik al eens een glaasje te drinken. Dit doe ik wel met mate. Ik weet nog altijd wat ik doe!
Drinken en rijden met de auto gaat gewoon niet, hoe ver je ook moet rijden. Doe het niet! Eens loopt het fataal af voor jezelf of voor iemand anders.
Au revoir.
|