Enkele post bekijken
Oud 25th November 2009, 23:07
Felix.Luyckx Felix.Luyckx is offline
Registered User

Lijfstraffen is geen oplossing voor zulks probleem. Deze KINDEREN (*slik*) hebben zware psychologische hulp nodig.
Een 4-jaar durende opsluiting lijkt misschien niet lang, maar ik denk dat als je kijkt naar hun leeftijd, dat je dan wel kan stellen dat de straf zwaarder doorweegt. Ze missen namelijk 4 jaar uit de 'fleur van hun leven'. Na deze straf zijn ze ongeveer op een leeftijd die als volwassen of toch zeker adolescent wordt beschouwd. Waarschijnlijk is hun waardenbesef dan ook al completer dan op deze moment (tenzij er echt mentaal iets fout zit) en zullen ze hopelijk hebben ingezien hoe 'ziek' hun actie was.
Om zomaar de schuld af te schuiven op een videogame lijkt me wel net iets te makkelijk. We moeten inderdaad toegeven dat videogames en films tegenwoordig geweldadiger en gruwelijker worden. Maar wanneer kinderen het onderscheid niet kunnen zien tussen fictie en realiteit ligt dit aan hun eigen werkelijkheidsbesef en niet aan de inhoud van de fictieve bronnen. Ook lijkt het me sterk dat de ouders niet merken dat hun kinderen problemen hebben met het gescheiden houden van fictie en non-fictie. Wanneer men dit opmerkt moet men dadelijk kunnen ingrijpen vooraleer er zaken zoals in onderstaand artikel gebeuren.
Met citaat antwoorden