25th November 2009, 00:07
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Facebook wordt Big Brother voor zatte student
dinsdag 24 november 2009
Bron: DS, lacrosstribune.com
Auteur: wdp
Tips voor betere Facebook-privacy.
Er is al veel geschreven over de privacy-risico’s van persoonlijke informatie op Facebook. Een Amerikaanse student ondervond dat het niet om een theoretisch gevaar gaat, lezen we op de site van La Crosse Tribune.
Adam Bauer, een 19-jarige student aan de universiteit van Wisconsin, kreeg van de lokale politie een boete wegens het nuttigen van alcohol als minderjarige. Vreemd genoeg werd Bauer niet op heterdaad betrapt: de politie baseerde zich op foto’s van een feestje in zijn eigen huis.
Foto’s die de politie op Facebook had gevonden, maar die Bauer nochtans niet zomaar open had gesteld voor iedereen. De student denkt dan ook dat hij verklikt werd door een contactpersoon die hij recent aan zijn Facebook-netwerk had toegevoegd, en die vermoedelijk een ‘undercover-agent’ van de politie was.
‘Het was een knap uitziend meisje. Normaal gezien voeg ik geen personen toe die ik niet ken, maar nu had ik om de ene of de andere reden een uitzondering gemaakt.’
gevonden op www.standaard.be
Link naar originele artikel: http://www.lacrossetribune.com/news...1cc4c002e0.html
|
Ok, het is niet het meest relevante nieuws van de dag, maar ik vond dat dit wel mooit aansloot bij dit onderwerp.
Een jongen kreeg een boete voor minderjarig drinken omdat de politie op zijn (nochtans gesloten!) facebook-profiel foto's zag van een feestje bij hem thuis. Hoe ze dat deden? De politie deed zich voor als zijnde een knappe griet, de jongen voegt haar toe, en hopsa! De politie heeft toegang tot de foto's en stelt de boete op!
Hoe absurd is dit? En over schending van de privacy gesproken! Kan de politie dit zomaar doen? Eens te meer komt in mij de vraag op of hier geen regels rond zijn. Of dat de bevolking daar überhaupt iets van weet dat de politie daar zich anders voordoet om aan 'belastende' foto's op facebook-profielen te komen...
(maar ergens is dit stiekem ook wel gewoon een zeer grappig bericht! )
|