Enkele post bekijken
Oud 23rd November 2009, 20:35
Lien.Kennis Lien.Kennis is offline
Registered User

Ik vind mensen stimuleren om het bij een paar kinderen te houden door ze te belonen toch al veel beter dan mensen te straffen die meer dan 1 kind hebben, zoals in China bv. Hun éénkindpolitiek had misschien ook wel dezelfde goede bedoelingen, maar het gevolg was wel wat minder: kinderen werden te vondeling gelegd, of erger, gedood. En dan vooral de meisjes, want als je dochter trouwt, is het de traditie in China dat de ouders van de bruid een bruidschat schenken, en dat kunnen vele arme Chinezen niet betalen.

Dat vind ik wel het positieve aan de maatregel in India. Ze dwingen de bevolking tot niets , maar ze zetten er wel een beloning tegenover, als ze wel op het voorstel ingaan.

Maar langs de andere kant lees ik in het artikel van Tine dat het bedrag nog te laag is, dat ze met meer kinderen meer kunnen verdienen, meer dan 80 euro in alle geval. Dan streeft het hele systeem wel zijn doel voorbij en moet er misschien naar een andere oplossing gezocht worden. Misschien nog meer geld, of het beter informeren van de (vaak analfabete) bevolking over de voor- en nadelen van een groot aantal kinderen?
Met citaat antwoorden