23rd November 2009, 13:14
|
|
Registered User
|
|
|
|
Het is algemeen geweten dat er vandaag de dag veel belang wordt gehecht aan uiterlijke schoonheid. Deze grote belangstelling voor het oppervlakkige, samen met de technieken van photoshop, zorgen er voor dat we tegelijkertijd ons zo hard focussen op het uiterlijk, maar er ook een verkeerd beeld van krijgen. Er zijn wel reclamecampagnes die dit willen tegengaan, denk bijvoorbeeld aan Dove, maar dat is lang niet genoeg om het beeld dat de media in het algemeen vormt uit ons hoofd te krijgen. De druk om mager en mooi te zijn, wordt steeds groter. Wanneer ik nu ga kijken naar mijn eigen omgeving, dan kan ik dit alleen maar bevestigen. Enkele familieleden van mij hechten in mijn ogen ook te veel belang aan 'mager zijn'. Ze gebruiken bij het koken enkel lightproducten, terwijl ze wel kinderen hebben die volop in hun groei zitten. De kinderen mogen ook helemaal niet snoepen of frisdrank drinken, tenzij het een feestje is. Ik begrijp wel dat je wilt dat je kinderen gezond eten, maar af en toe eens iets snoepen kan toch helemaal geen kwaad? Ik doe zelf heel hard mijn best om me niet te laten meeslepen door de media, maar ik moet toegeven dat ik ook beïnvloed wordt.
|