Enkele post bekijken
  #4  
Oud 23rd November 2009, 11:44
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 74
Het beveiligen van crèches is nodig. Daar kan niemand nog om heen kijken denk ik. Dat De Gelder zomaar is binnengelopen in die crèche was de druppel die de al goed gevulde emmer deed overlopen.
Ik vind dat ze al veel eerder hadden moeten bezig zijn met deze problematiek, nu zijn er eerst slachtoffers voor moeten vallen. Maar in België is dat natuurlijk altijd het geval. Er moesten ook eerst gevangenen ontsnappen voor ze écht werk gingen maken van het beveiligen van de gevangenissen.
Maar terug naar de crèches. Het moet haalbaar blijven.
Neem nu het nemen van vingerscans bij de inkom. De meeste ouders zullen hier geen probleem mee hebben en laten probleemloos hun vinger (die van de vader en moeder van het kind) in het systeem zetten. Maar dan : de ouders kunnen niet op tijd aanwezig zijn en bellen de grootmoeder in kwestie op. Deze snelt naar de crèche voor die sluit, maar mag niet binnen, want niet geregistreerd en dus potentieel gevaarlijk. Waar zijn we dan mee bezig?
Ik vind gewoon dat er al beter moet gekeken worden naar de ligging van de deur, de soort deur (bij een glazen deur kan je al kijken wie er voor de deur staat, bij een gewone houten deur heb je dat niet) en andere.
Maar niet enkel in crèches moet deze problematiek aangepakt worden, ook onthaalgezinnen moeten hiervoor in aanmerking komen!
Met citaat antwoorden