Enkele post bekijken
Oud 22nd November 2009, 21:46
Paulien.Detailleur Paulien.Detailleur is offline
Registered User

Ik hoop dat velen hier een les uit trekken.
Deze man is een lichtend voorbeeld van morele integriteit, iemand waarbij de normen en waarden nog goed zitten. Jammer genoeg is dit in onze huidige maatschappij niet meer zo vanzelfsprekend.

Ik kan er maar niet bij dat bij het vluchtmisdrijf in Torhout nog 3 passagiers in de auto zaten en dat iedereen gewoon zweeg. Ik ben er spijtig genoeg ook van overtuigd dat er heel veel mensen zo zouden reageren. Maar voor mij is het onbegrijpelijk hoe iemand zomaar zijn geweten kan uitschakelen en doorgaan alsof er niets gebeurd is.

Het vergt enorm veel kracht en moed om je eigen kind aan te geven, maar je bewijst hem er geen dienst mee door te zwijgen. Op die manier creëert men enkel egoïstische persoonlijkheden die wegvluchten voor hun verantwoordelijkheid.
Deze man heeft de enige juiste beslissing genomen, en dat is voor hem een zware last om te dragen. Want de juiste weg is niet dezelfde als de gemakkelijkste weg.

Ik hoop dat ik nooit in zijn schoenen zal moeten staan, maar als het ooit gebeurt hoop ik dat ik dezelfde kracht kan opbrengen om de juiste beslissing te nemen, de moeilijkste keuze die iemand ooit moet maken.
Deze man heeft de beslissing genomen die het beste was voor zijn zoon , zelfs voor iedereen die bij het ongeval betrokken was; dat is pas echt graag zien.
Met citaat antwoorden