![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
22nd November 2009, 20:49
|
Registered User
|
|
|
|
Pesten
Er bestaat geen fouter fenomeen als pesten. Dagelijks worden er zoveel jongeren alleen al op school gepest. Wat doet het schoolbestuur? Niets. Men zegt: "Hij zal dat zo wel niet bedoeld hebben of je mag je dat niet aantrekken." Zeg tegen een kind van 12 jaar dat je de scheldwoorden van iemand anders niet mag aantrekken. Wel hij zal het zich zeker en vast wel aantrekken.
Scholen doen niets anders als de gepeste gerust stellen op het moment dat hij bij de directie zit. Een paar minuten later op de koer wordt het kind weer gepest en dan zegt er niemand iets van.
De schoolbesturen moeten pesten preventief en effectief aanpakken. Zorg ervoor dat de pester niet meer KAN pesten. Geen woorden maar daden moeten er komen. Ik realiseer me dat er geen school zonder pesten bestaat en dat die er ook nooit zal komen. Maar het minste wat de schoolbesturen kunnen doen, is zich zoveel mogelijk evenaren aan dat beeld van perfectie.
Dit gaat de gepeste veel helpen. Een jongere die gepest wordt zal niet enkel op het moment van pesten daar last van hebben. Hij zal ook voor de rest van zijn leven met de gevolgen van pesten leven. Mensen worden vaak schuchter en hun zelfvertrouwen = 0. Gepesten zijn altijd zwakker en hebben meer kans om gepest te worden later op hun werk.
Daarover dit nog. Mensen die werken zijn meestal 18+ en volwassen. Ik dacht dat je je dan ook volwassen zou gedragen. Als volwassen houd je je niet bezig met zulke kinderachtige praktijken!
C'est tout.
|