Enkele post bekijken
Oud 22nd November 2009, 10:38
Charlotte.Smekens Charlotte.Smekens is offline
Registered User

Ik ben het volledig met Stef eens. Leterme heeft de kans al eens gekregen en iedereen heeft daar toen uit besloten dat hij gewoon de functie van premier niet aankon. Hij is zelfs vervroegd weggegaan omdat er geen enkel akkoord meer tussen de partijen kwam. Het enige waar men het over eens was, was dat Leterme maar moest opstappen. En nu plots zou hij de redder in nood zijn… Daar heb ik toch sterke twijfels bij. Bovendien klopt het ook dat hij en zijn familie op dat moment door een diep dal zijn gegaan, waarom wil hij dit opnieuw doen? Hij is eerder een figuur om wat meer op de achtergrond te blijven, om onder een premier te werken, zoals bij zijn functie bij Buitenlandse Zaken. Ik kan er niet aan uit dat men telkens maar politici uit het verleden terug opvist alsof zij alwetende profeten zijn die de oplossing zullen brengen. En wat heeft het volk te zeggen? Niets. Het volk kiest iemand om dan nadien twee of drie andere mensen deze plaats in te zien nemen. Ook ik vind dat er een eind moet komen aan de politieke stoelendans en dat men hierbij het volk niet over het hoofd mag zien. Federale verkiezingen lijken mij ook de enige optie.
Met citaat antwoorden