Enkele post bekijken
Oud 21st November 2009, 12:20
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Allemaal verbieden dan maar, die handel??
[...]
Daarbij: wat belet de rancuneuze onderkant van de samenleving om vervolgens - terecht! - een algemeen verbod op 4x4's en verwarmde privé-zwembaden voor te staan? Want de vergrote ecologische voetafdruk en dito fijnstofhoeveelheid zorgt wel degelijk ook voor zoveel nadelige effecten op de volksgezondheid dat ook hier maar meteen voor een algemeen verbod kan/mag/moet gepleit worden, of zie ik dit totaal verkeerd?

Wat mij betreft: geen probleem! Ik zou als politicus zeker niet proberen om dit er allemaal door te krijgen (je dient tenslotte de héle bevolking), maar als de keuze volledig aan mij was? Zeker en vast. Op Foie gras zou trouwens al jaren een verbod moeten zijn.

Het zou mij eerlijk gezegd wel verbazen, Barst, als Jef Klak na het rookverbod effectief niet meer op café zou gaan. Als ik zo in de plaatselijke cafés een kijkje neem, lijkt het sociale contact en het 'thuis weg zijn' wel de belangrijkste reden om op café te gaan. Dat ze daar kunnen roken is natuurlijk leuk meegenomen, maar denk jij echt dat Jef Klak niet meer op café zou gaan als hij daar niet meer mocht roken?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden