Enkele post bekijken
  #6  
Oud 18th November 2009, 19:53
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
Absurd

Ons landje begint stilaan vrij absurd te worden. Sociale gezinnen - zo zal ik ze maar noemen - staan gemiddeld op een wachtlijst van 5 jaar. Naar aanleiding van een lesonderwerp over Solidariteit - OCMW heb ik daarachter geďnformeerd.

Ik vind het dat absurd dat mensen 5 jaar lang moeten wachten op een sociale woning die al enkele jaren leegstaat. Men haalt als excuus aan dat de woningen dienen gerenoveerd te worden. Mijn vraag hierbij is echter of een bouwvergunning voor een sociale woning wel enkele jaren op zich kan laten wachten? Als een particulier gaat renoveren of bouwen, kan ik dit begrijpen. Maar dat een sociale huisvestingsmaatschappij met zoveel macht zolang moet wachten? Dat is niet België's gewoonte, normaal krijgen degene met het meeste macht eerst hun zin.

Een vriendin van mij is toen ze uit het huis trok naar een transitwoning mogen gaan. Omdat zij geen eigen onderdak kon voorzien. Die transitwoning als je die zag, dat was is mijn ogen een krot. De muren hadden geen behangpapier, de keuken was helemaal verouderd etc. Zij kregen zo'n krot toegewezen terwijl er verderop al een geruime tijd een mooie, deftige, sociale woning leegstond.

Dit soort dingen kan ik niet vatten. Degene die hulp nodig heeft, laat men in de koud staan. Maar men verkwist wel tientallen miljoenen euro's aan zaken die in mijn ogen irrelevant zijn voor onze maatschappij. Bv. Zoals voor het onderzoek ivm. Lange Wapperbrug.

Dat was het!
Met citaat antwoorden