Enkele post bekijken
  #4  
Oud 18th November 2009, 18:25
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Dat armoede of financiële onzekerheid een studiekeuze kunnen beïnvloeden is erg. Het zou niet mogen bestaan. Jongeren zouden door schoolgeld geen dromen mogen laten schieten. Maar om een algemene factuur in te voeren voor iedereen, lijkt me moeilijk. Er zijn te grote verschillen.

Wat ik wel als positieve verandering zou zien, is als ze de factuur iets naar beneden kunnen halen en het geld dat uitgegeven mag worden aan een uitstap iets naar boven. Ik bedoel niet dat leerlingen dan meer zouden moeten betalen voor een uitstap. Het uiteindelijke resultaat van je factuur blijft hetzelfde. Maar nu mag een excersie maximum 15 € per persoon kosten (dacht ik) waardoor weggaan met het school veel minder wordt of je merkt het duidelijk aan de activiteiten of de kwaliteit. Ik vind het belangrijk dat jongeren deze ervaringen opdoen want soms krijgen ze deze kans van thuis uit niet mee.

Ik heb bij het artikel nog wel een bedenking. KSO zal inderdaad duur zijn (filmbewerking is niet te doen duur ) maar dat BSO het goedkoopste is? Weet er iemand wat een richting mateel of hout moet betalen? Dat zijn ook geen goedkope richtingen! Volgens mij hebben ze daar enkel rekening gehouden met de lichtere BSO richtingen zoals kantoor.
Met citaat antwoorden