Enkele post bekijken
  #1  
Oud 16th November 2009, 14:09
Sanne.Brys Sanne.Brys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 89
485 vliegmaatschappijen moeten vluchten vertragen door gecrasht systeem

485 vliegmaatschappijen moeten vluchten vertragen door gecrasht systeem

Door een heuse panne in het Amadeus-computersysteem zijn 485 internationale vliegtuigmaatschappijen genoodzaakt om hun vluchten een tijdlang uit te stellen. Aan de bagagepost wordt gebruikgemaakt van een computersysteem om het inchecken vlotter te laten verlopen, maar dat systeem loopt nu mank, waardoor alles voorlopig manueel dient te gebeuren.

"We zijn keihard aan het werken om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. We verontschuldigen ons voor de vele vertragingen", klinkt het bij een woordvoerder van Qantas, de oudste en grootste luchtvaartmaatschappij van Australië. Ook British Airways, Air France, Lufthansa, United Airlines en Thai Airways hebben grote problemen bij het inchecken van de bagage. "Het is hier totale chaos", luidt het bij de wachtende reizigers.

Bron: hln

Eigen mening:
‘Plezant is iets anders’, zouden ze hier bij ons in de kempen zeggen. Stel je maar eens voor: je vertrekt op weekend, je moet op zakenreis, … en alles duurt NOG langer dan verwacht.
Als je met het vliegtuig ergens heen trekt, ben je altijd enorm veel tijd kwijt: je moet naar de luchthaven rijden, 2 uren op voorhand daar aanwezig zijn, inchecken, …
Een vertraging door een gecrasht systeem kan je dan wel helemaal missen. Zoiets zou, naar mijn mening, niet mogen gebeuren of er zou een alternatief voor moeten zijn. Ik vind niet dat mensen die op een welbepaalde dag hun vlucht geboekt hebben, deze pas de volgende dag kunnen nemen.
Met citaat antwoorden