16th November 2009, 11:21
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben een voorstander van deze eventuele maatregel. Maar 2012/2013 is nog ver af en tegen dan kunnen er nog heel wat gedachten wijzigen.
Bij vrachtwagens ben ik voorstander omdat er tal van betere, goedkopere en milieuvriendelijkere oplossingen bestaan. Sneller (zowel in tijd als in afstand) denk ik niet. Daarin wint het vrachtverkeer. Dat er een eventuele kilometerheffing komt zal hopelijk invloed hebben op de gedachtegang van bedrijfsleiders die andere transport mogelijkheden overwegen.
Dat er later een kilometerheffing volgt op personenwagens vind ik persoonlijk ook een goed gegeven. Hopelijk denkt de mens dan eens sneller de fiets te nemen of te voet te gaan. Het carpoolen zal dan wel iets moeilijker zijn om te organiseren. Normaal zal dit wel geen problemen geven.
Wel moet men dan iets vinden op het probleem openbaar vervoer. Constant willen ze hun prijzen verhogen, er worden meer en meer treinen gewoon geschrapt. Wanneer Schouppe de kilometerheffing wil invoeren moeten de problemen bij de NMBS worden aangepakt. Voor wat hoort wat!
|