Enkele post bekijken
Oud 16th November 2009, 00:52
Nathan.Vertommen Nathan.Vertommen is offline
Registered User

De dood van meerdere kleine biercafés

Als sporadisch roker heb ik helemaal geen recht van spreken bij dit onderwerp.
Maar je moet de feiten bekijken. Als je op café gaat dan zal er bijna altijd wel iemand aan het roken zijn. Deze twee zaken zijn innig samen verweven.
Er zijn natuurlijk wel een paar mensen die niet op café gaan omdat ze zich storen aan de rokers daar. De stank is niet te harden voor hun.
Maar er zijn natuurlijk ook mensen die niet op café gaan omdat er alcohol gedronken wordt. Alcohol heeft nog een groter direct effect op degene die het drinkt en ik denk dat niemand het leuk vindt om met een lastige dronkaard uit te gaan. Waarom verbieden we bier drinken dan niet?

Omdat er gewoon meer bierdrinkers zijn dan geheelonthouders. De meerderheid van de bevolking (de niet-rokers) willen de café's terug veroveren van de minderheid (de rokers).

Voor alle duidelijkheid
Ik ben tegen het algemeen rookverbod. Omdat ik er zelf niet veel last van heb als andere mensen roken. Maar als de meerderheid van de bevolking een algemeen rookverbod wilt, dan moeten wij roken in café's verbieden . We moeten de regels van onze democratie volgen.

Vertommen Nathan

Julius Henry (Groucho) Marx
Met citaat antwoorden