15th November 2009, 22:56
|
Registered User
|
|
|
|
Dit is inderdaad eigenlijk al hetzelfde als zo'n pro-anorexia site. Anorexia nervosa is een psychische ziekte waardoor je wil afvallen. Op zo'n sites vind je ook verschillende tips hoe je dit het beste kan doen.
Zelfmoord is toch ook iets psychisch? Ik denk dat als je echt in je gedachte zit met zelfmoord te plegen, dat je het dan wel doet OF je stapt naar een therapeut ofzo. Maar dat je niet echt gaat denken; 'oh, ik heb gehoord van die site die me tips kan geven, laat ik een kijkje gaan nemen om het mijn familie minder pijnlijk te maken.' Iemand in je familie/vriendenkring/... die zelf beslist om te sterven, is zoiezo pijnlijk.
Ik denk niet dat als je op deze site terecht komt (en 17,50euro betaald om eens 'een kijkje te nemen') dat je dan plots ook zelfmoordneigingen krijgt. Ik zie er niet echt gevaar in, zal ik maar zeggen. Maar ik ben ook wel niet akkoord met de publicatie van deze site. Het beste is natuurlijk om personen met een zelfmoordneiging te helpen door ze naar een therapeut te sturen.
|