Enkele post bekijken
Oud 15th November 2009, 20:09
Lien.Kennis Lien.Kennis is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Ashley.Knegtel
Ik ben hier helemaal niet mee akkoord.
Waar blijven ze het toch halen? We moeten al zoveel belastingen betalen, waarmee ze onder andere de wegen "vernieuwen".
Ik denk niet dat dit invloed zal hebben op het rijgedrag van de mensen, ze kunnen het autogebruik niet meer missen.
En waarschijnlijk als het puntje bij paaltje komt, betalen we toch meer dan anders.

In het artikel staat nochtans dat de wegenbelasting en aanschafbelasting afgeschaft worden, dus ik geloof die minister uit Nederland wel als hij zegt dat 59% minder zal moeten betalen. Heel veel mensen (bejaarden bijvoorbeeld) hebben wel een auto, maar gebruiken die nauwelijks. Die zullen dus nu veel minder moeten betalen, want wanneer zij vroeger belast werden op het hébben van een auto, gaat het nu over hoevéél er met die auto gereden wordt, en dat is eerlijker vind ik.

Langs de andere kant had ik helemaal nog niet stil gestaan bij dat gps-apparaatje in elke auto. Dat is inderdaad, zoals Elise zei, een grote inbreuk op een mens zijn privacy. Het is ook opvallend hoe weinig aandacht daar aan besteed wordt in de berichtgeving en tijdens persconferenties. Er wordt voornamelijk gefocust op de geldzaken (dat het minder gaat kosten voor meer dan de helft van de inwoners, etc...) alsof men doelbewust de focus van die gps-toestanden weghoudt....
Je weet wel, Big Brother is watching you en zo...
Hmmm, complot-theoretici, ga uw gang!
Met citaat antwoorden