Enkele post bekijken
Oud 15th November 2009, 18:39
Elise.Laureys Elise.Laureys is offline
Registered User

Kilometerheffing in Nederland

Ik ben hier helemaal niet mee akkoord. We moeten al voor zoveel zaken geld betalen en dan zouden we ook nog eens per kilometer die we met de auto rijden geld moeten betalen, dit vind ik niet kunnen. Hebben ze zich al eens afgevraagd wie hier weeral het slachtoffer van zal worden? Wel dat antwoord is duidelijk: de werkende mens. Want zij moeten dikwijls op verplaatsing gaan werken in grote steden. Er zijn dan waarschijnlijk mensen die zeggen: "neem dan het openbaar vervoer" maar dat is, naar mijn mening, ook heel duur. Bovendien ben je minder vrij want je moet er steeds voor zorgen dat je de trein of de bus niet misloopt. Wanneer je dit overkomt moet je dikwijls een uur wachten tot de volgende bus of trein aankomt. Als men dan toch zou overwegen om zoiets in België in te voeren zou ik de invoering van een vignet een veel betere oplossing vinden.

In het artikel zegt men dat men dit gaat controleren aan de hand van een gps-apparaatje dat bijhoudt hoeveel, wanneer en waar er gereden wordt. Als dat zo is, dan kan je helemaal niet meer spreken over privacy. Ze weten tot in de kleinste details waar je overal geweest bent. In sommige gevallen kan dat natuurlijk wel handig zijn, om alibi's van misdadigers en verdachten te controleren maar ik denk dat mensen het absoluut niet leuk zouden vinden als men wist wanneer en waar je naartoe gereden bent met je auto.
Met citaat antwoorden