12th November 2009, 21:37
|
Registered User
|
|
|
|
Ik weet niet wat er precies op die site staat, en voor wie hij juist bedoeld is, maar mij lijkt het alsof die site bedoeld is voor mensen die (chronisch) ziek zijn, maar die op de één of andere manier toch niet in aanmerking komen voor euthanasie.
Misschien is dan zo'n site wel een goed idee. Die mensen hebben vaak uitzichtloze pijn en zien dan geen andere uitweg. Is het dan niet goed dat ze dan een einde maken aan die pijn op een 'menswaardige' manier (overdosis medicijnen), en zich niet bijvoorbeeld onder een trein werpen (traumatiserend voor chauffeur, passagiers en omstaanders, schade aan trein, beschadigd stoffelijk overschot voor de nabestaanden...)
Ik weet dat het misschien cru gezegd is, en ik wil ook niet dat die site depressieve jongeren, die met therapie of andere middelen nog geholpen kunnen worden, tot zelfmoord aanzet. Natuurlijk is dit moelijk te controleren, en dus kan en zal deze site (ook al is ze opgestart met de beste bedoelingen (hoewel?)) hoogstwaarschijnlijk misbruikt worden. En om die reden is het al gevaarlijk om zo'n site online te zetten.
Ik zou wel graag deze site eens zien, al is het maar om een genuanceerdere mening over deze kwestie te kunnen vormen.
|