12th November 2009, 19:50
|
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben dit jaar zelf begonnen met lesgeven.
Ik heb het geluk om ineens een voltijdse opdracht voor een heel jaar te vinden.
Ik en mijn startende collega's (we zijn in totaal me 7) hebben 2 mentoren.
We komen minstens 1 keer per maand samen en bespreken dan belangrijke dingen zoals het puntensysteem (punten ingeven en dergelijke), morgen is het vergadering omtrent klasmanagement. Dit vind ik zeker niet slecht vermits we in onze opleiding weinig omtrent klasmanagement gedaan hebben.
Ik ben blij dat ik mentoren heb, je geraakt sneller geintegreerd in de lerarengroep, je geraakt niet verloren in de administratie en je kan ergens met grote en kleine vragen terecht.
Je zou er van schrikken wat er soms allemaal van administratie bij komt kijken, je mentoren helpen je en sturen je naar de juiste personen.
Soms helpen ze met kleine dingen, ik moest bijvoorbeeld eens toezicht gaan doen in het medisch schooltoezicht maar wist totaal niet waar dat gebouw zich bevond en hoe het in zijn werk ging.
Ze wijzen je erop welke papieren je elke dag moet nakijken, geloof mij je moet soms veel in het oog houden.
Ik waardeer mijn mentoren echt en ik weet dat mijn collega's daar hetzelfde over denken. Ik ben het daarom niet eens met de afschaffing ervan.
Natuurlijk gaat dit in elke school anders zijn, maar in onze school wordt er heel veel belang aan gehecht!
|