12th November 2009, 12:39
|
Registered User
|
|
|
|
Alcoholgebruik kost Nigeriaanse voetballer 40 zweepslagen.
Alcoholgebruik kost Nigeriaanse voetballer 40 zweepslagen
De Nigeriaanse jeugdinternational Stephen Worgu, een ster in de Soedanese eerste klasse, is deze week door een rechtbank in Khartoem tot 40 zweepslagen en een boete van 100 dollar veroordeeld. De 20-jarige spits krijgt die straf omdat hij alcohol gedronken had.
Alcohol verboden
Op 21 augustus werd Worgu met zijn auto "in staat van dronkenschap" aangehouden. Volgens de Soedanese wet is alcoholgebruik verboden. De straf is nog niet uitgevoerd. Worgu heeft de afranseling voorlopig uitgesteld door in beroep te gaan.
Topscorer
Worgu speelt sinds oktober 2008 in Soedan voor al-Merreikh d'Omdurman. Vorig seizoen werd hij topscorer in de Afrikaanse Champions League. Dit seizoen loopt het minder vlot en zat hij al vaak op de bank. In een interview met de BBC gaf Worgu in april toe dat hij moeite heeft om zich aan het leven in Soedan aan te passen. "De cultuur, de taal, alles is anders. En dan is er die Sharia, de Islamitische wet, die belet dat ik kan doen wat ik wil". (afp/lb)
11/11/09 19u20
Bron : Het laatste nieuws
Eigen mening: Dit soort straffen zouden niet mogen bestaan. En zeker niet op basis van geloof. Persoonlijk vind ik dat geloof een bezinningsfunctie heeft voor mensen. En niet een functie om wetten en straffen te bepalen. Er zijn zoveel mensen die wetten overtreden maar om willen van deze reden een mens zo ernstig straffen is schandalig.
|