11th November 2009, 20:26
|
Registered User
|
|
|
|
Een volledig rookverbod vind ik ook wel net iets te ver gaan. Ik heb zelf astma, dus ik weet wel hoe het is om thuis te komen na een fuif of cafébezoek. Maar ik heb al ondervonden dat als ik met een hoopje vrienden wegga en ze moeten buiten roken, dat ik na een tijdje nog de enige ben die binnen zit. Dus dan heb ik liever dat ze in mijn bijzijn hun sigaret opsteken, anders kan ik evengoed alleen een pint gaan pakken. Rokers die het niet fair vinden dat ze buiten in de kou hun sigaret moeten roken, moeten dan maar stoppen of die avond niet roken, vind ik. Het is nu eenmaal ook geen primitieve behoefte.
Uiteindelijk denk ik ook dat jongeren met longproblemen zoals bv. astma niet gaan thuisblijven van café door dat longrobleem. Het feit dat dat probleem dan erger wordt is natuurlijk een risico dat je zelf neemt.
In Duitsland en Nederland is het rookverbod er al en het had blijkbaar nefaste gevolgen voor de horeca. Maar ik denk dat dit ook geen zaak is om het hier in België niet te proberen. Misschien gaan jongeren minder roken door dit algemeen rookverbod, wat ik dan weer persoonlijk een zeer positief gevolg zou vinden.
|