11th November 2009, 17:23
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Olen
Posts: 68
|
|
Als ik het artikel las, was ik ook niet helemaal overtuigd van het ADHD-toolkit. Het lijkt alsof de leerkracht dan enkel nog maar met het ADHD-kind kan bezig zijn en niet meer met de rest van de klas. Daarom ben ik eens op de site van de 'Koning Boudewijnstichting' ( http://www.kbs-frb.be/supportedproj...7&CallID=209760) gaan kijken. Met de informatie die ik daar vond, was ik al veel meer overtuigd van het ADHD-toolkit. Het toolkit had dus uitgebreider moeten voorgesteld worden in het artikel, want het lijkt me echt wel een goede methode.
Uit de informatie die ik vond, kon ik afleiden dat de leerkrachten wel een extra inspanning zullen moeten leveren, om de ADHD-kinderen in de klas met het toolkit te helpen. Maar dat zouden ze ook moeten doen zonder het kit.
Toch heb ik er nog een bedenking bij: elk kind is anders, daarom weet ik niet of het geschikt zal zijn voor iedereen. Maar als het werkt, zou men misschien ook eens aan een uitbreiding naar het secundair onderwijs moeten denken.
|