Enkele post bekijken
  #2  
Oud 11th November 2009, 12:30
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Man onder invloed rijdt in op studenten: 2de meisje overleden

Man onder invloed rijdt in op studenten: 2de meisje overleden

Een 'licht geďntoxiceerde' bestuurder is in Moortsele (Oosterzele) ingereden op een groepje van vier fietsende studenten. Eén meisje (18) uit Sint-Gensius-Rode stierf ter plekke, een ander van 17 uit Sint-Niklaas werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis overgebracht maar overleed daar.

Een derde fietser, een meisje van 18 uit Mariakerke, ligt nog met kritieke verwondingen in het ziekenhuis. De vierde fietser, een jongen, raakte slechts lichtgewond.

Rijbewijs ingetrokken
De bestuurder, een jongeman (22) uit Gentbrugge, was 'licht' onder invloed van alcohol en reed vermoedelijk te snel. Volgens het parket was de man niet dronken, maar wel genoeg onder invloed om zijn rijbewijs onmiddellijk in te trekken.

Foute inschatting
"De bestuurder heeft de bocht wellicht fout ingeschat en de controle over het stuur verloren. Hij reed in de gracht en botste daar tegen een muurtje", zegt Annemie Serlippens van het parket van Gent. "Hij reed eerst in op een duiker, waarop de wagen naar links afweek en achter op de fietsers inreed."

Fluovestjes
De vier studenten kwamen van een studentendoop van de faculteit geneeskunde en reden met fluovestjes aan in de Vijverstraat in Moortsele op het fietspad links van de weg. Dat fietspad moet door fietsers uit de twee rijrichtingen worden gebruikt. (edp)

Bron: www.hln.be

Eigen Mening: Je hoort tegenwoordig meer en meer zulke ongevallen. Ik begrijp echt niet dat je geen verantwoordelijkheid kunt nemen als je uitgaat met de auto. Ofwel kies je ervoor om met de auto op stap te gaan maar geen alcohol te drinken, voor je eigen veiligheid maar zeker ook die van anderen. Ofwel kies je om op een andere manier uit te gaan waardoor je wel alcohol kan drinken. Oké hij was niet dronken, maar hij had wel teveel alcohol gedronken om nog met de auto te mogen rijden. Ik heb een paar jaar geleden zelf meegemaakt in Mol dat er een jongen (18j) was doodgereden door een dronken bestuurder en dan sta je hier zeker bij stil dat die dagelijks gebeurd. Vrienden van me gaan ook vaak met de auto uit, en ik let er echt op dat zij niet alcohol drinken, maar natuurlijk is dat hun verantwoordelijkheid. Ik hoop dat bij jonge & natuurlijk ook oude bestuurders hun ogen open gaan en beseffen dat het verkeer sowieso al een gevaar is maar zeker als je onder invloed van alcohol bent! Je riskeert niet alleen je eigen leven maar ook dat van anderen!
Met citaat antwoorden