Enkele post bekijken
  #5  
Oud 11th November 2009, 11:33
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door nick.moons
en wat met de rokers. Mogen deze mensen dan binnenkort nog wel buitenkomen?

Tuurlijk wel, maar ze mogen dan niet roken.

Citaat:
Is dit niet een vorm van discriminatie t.o.v. de rokers

Hetzelfde zou je kunnen zeggen over roken in bijzijn van niet-rokers. Ik ga soms bewust niet op café omdat ik dan bij het thuiskomen helemaal stink naar de sigaretten, kledij die ik nog maar een dag aan heb, mag al in de was dan en op de koop toe stinkt heel de slaapkamer achteraf naar de sigaretten omdat mijn haar nog niet gewassen is als ik om 1u in mijn bed kruip.
Dat zou je dan evengoed discriminatie kunnen noemen.

Citaat:
Iedereen beslist toch nog altijd zelf wat hij/zij doet.

Wat dan met dronken achter het stuur kruipen? Drugs verkopen aan minderjarigen? Kindjes aanranden? Vergif in iemands drankje doen? Enz.

Citaat:
Want het merendeel van de klanten in een café zijn rokers.

Uit welke statistieken komt dit gegeven?
Gegevens van het FOD:
"Ruim een op de vier consumenten (26 procent) beschouwt zichzelf als roker. 22 procent rookt elke dag, 4 procent af en toe. Drie op de vier ondervraagden roken niet."
Duidelijk een minderheid ipv een meerderheid.

Dit rookverbod is het gevolg van een goed werkende democratie waarin de meerderheid van de bevolking het voor het zeggen heeft.
Ik kan dit alleen maar toejuichen.
Wat mij en mijn vriendengroep betreft (waar geen enkele roker bij zit) zullen de cafébazen ons iets vaker zien passeren.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden