10th November 2009, 15:45
|
Registered User
|
|
|
|
Ik begrijp de hele drukte niet goed rond deze functie van Europees President.
Als ik mij niet vegis heeft Van Rompuy zelf 14 dagen geleden toegegeven dat hij niet echt bezig was met het Europees presidentschap.
Tot hij plots enkele dagen later voor de eerste keer wordt genoemd als 1 van de topfavorieten voor deze functie. Sindsdien is het item niet meer weg te slaan uit het nieuws. Hoe komt dit toch?
Eerst wordt er duidelijk gesteld dat men in België niet echt bezig is met het Europees presidentschap en nog geen week later staan alle kranten er vol van. Men volgt alle geruchten op de voet en peilt tijdens iedere gelegenheid naar de meningen van andere hooggeplaatste politici.
Ben ik de enige die mij er aan stoort dat het steeds ofwel zwart ofwel wit is hier in België en nooit eens grijs? Toen Van Rompuy zich niet kon vinden in de rol van Europees President was er niemand geïnteresseerd in de andere kandidaten en was het een kort hoogtepunt in een nieuwsuitzending. Maar nu blijkt dat Van Rompuy het wel eens zou kunnen halen, staat het nieuws er vol van. Zijn wij dan echt zo egocentrisch ingesteld? Dat iets pas waarde krijgt als er een Belg zich mengt in het hele verhaal.
Voor mij is het een beetje te gek voor woorden. En ik stel voor dat we gewoon wachten tot er een nieuwe Europees President benoemd is alvorens zoveel aandacht te schenken aan de aanloop van deze benoeming.
|