Enkele post bekijken
Oud 9th November 2009, 12:17
Vanhoof.Stef Vanhoof.Stef is offline
Registered User

Hallo democratie

Ik denk dat Gennez wel eens een punt kan hebben. Als Van Rompuy vertekt als eerste minister zijn er 2 grote mogelijkheden. Ofwel komt er een herorganisering in het federaal parlement en bijhorende ministersposten ofwel komen er vervroegde verkiezingen.
Ik veronderstel dat de partijen die nu aan de macht zijn opteren om te herorganiseren. Er zijn al voldoende namen gecirculeerd als Premier, Leterme(CD&V + Minister van Buitenlandse zaken), Thyssen (CD&V), Reynders (MR + minister van Financiën ). Maar is dit wat het volk wil. Hoeveel keer is er al gewisseld of vervangen van post in deze federale regering? In hoevere werd er rekening gehouden met de stemmingen.
Zoals Gennez aanhaald kunnen er inderdaad beter verkiezingen gehouden worden. Dan weet toch iedereen(lees; politieke landschap) wat het volk wil. Waarom zijn er anders verkiezingen. Nu is er een te grote schrik dat er koppen zullen rollen.
Tegnwoordig moet de bevolking het maar bekijken hoe het komt. De partijen wisselen onderling gewoon de postjes zonder inspraak (hallo democratie?).

Voor Van Rompuy was er al genoeg onduidelijkheid en chaos dus laten we het nu wel voldoende aanpakken en zorgen dat ons landje weer degelijk bestuurt kan worden. Dit kan volgens mij alleen via verkiezingen.
Met citaat antwoorden