8th November 2009, 15:39
|
Registered User
|
|
|
|
Mij lijkt dit geen goed idee!
Op vele scholen is er een verbod van GSM, mp3 en dergelijke toestellen. De reden die wij op mijn school kregen, was volgende:
Het is verboden om met je GSM en/of mp3 bezig te zijn, omdat dit zeer asociaal is, het blijft de bedoeling dat men contact heeft met elkaar onder de speeltijd!
Natuurlijk vonden we dit geen leuke regel, maar achteraf bekeken is het wel effectief zo dat dergelijke toestellen onze "sociale instelling" niet ten goede komt.
Sporten via Nintendo Wii lijkt mij voor hetzelde probleem te zorgen. Je gaat minder sociaal zijn en vooral gefixeerd zijn op het "spel", terwijl het nog steeds om het sporten draait.
Je hebt inderdaad wel wat lichaamsbeweging met de Wii, maar het gevaar voor blessure is ook groter dan wanneer je gewoon sport. Zo zijn er al enkele artikels verschenen in de krant van mensen die een "tenniselleboog" krijgen door Wii Sports Tennis. Je doet een slagbeweging, maar je hebt geen weerstand, dus de kans op blessure wordt groter.
Bovendien, sporten is iets dat niet mag verdwijnen, het is gezond voor iedereen om minstens enkele uurtjes per week eens goed te sporten. Ik vind het wel niet fout, om mensen met fysieke problemen, denk maar aan zwaarlijvige kinderen, minder streng te beoordelen.
|