Enkele post bekijken
  #4  
Oud 6th November 2009, 22:48
elien.leys elien.leys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lille
Posts: 58
Vaccinatie tegen Mexicaanse griep start zaterdag

Zaterdag gaat de vaccinatiecampagne tegen de Mexicaanse griep van start in ons land. Enkel risicopatiënten kunnen zich vanaf morgen bij de huisarts of in speciaal georganiseerde centra laten inenten.


In de huisartsenpraktijk Geneeskunde voor het Volk in Hoboken konden honderd mensen zich al vandaag tot 12 uur laten vaccineren.

De vaccins waren immers donderdag al gearriveerd bij de artsen en de dokters uit Hoboken, begrepen niet waarom ze nog een dag moesten wachten.

Risicogroepen
De vaccins tegen het A/H1N1-virus worden gratis gegeven aan personen die tot de 'risicogroep' behoren. Het gaat onder meer om huisartsen en personeel uit de gezondheidszorg, mensen die beroepshalve met kinderen werken, zwangere vrouwen en ouders met kinderen jonger dan zes maanden.

In totaal worden er één miljoen vaccins ter beschikking gesteld van die risicogroepen.

bron: www.gva.be


De vaccinaties kunnen beginnen en dat is volgens mij een goed ding. Zo kunnen er veel mensen beschermd worden tegen de mexicaanse griep en kunnen we een pandemie hopelijk voorkomen. Ik denk ook wel dat een goed idee is om het verplegend personeel en de hulpverleners eerst te vaccineren. Deze mensen hebben het vaccin zeker nodig, we hebben namelijk nood aan deze mensen om ons te verzorgen moest dat nodig zijn. Ik hoop dat deze vaccins zijn werk zullen doen en zo een ramp kan worden voorkomen.
Met citaat antwoorden