Enkele post bekijken
  #2  
Oud 5th November 2009, 09:46
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Ik kan me goed inbeelden dat vrouwen in het basisonderwijs overheersen ten opzichte van de mannen.
Toen ik in de lagere school zat, waren er 12 leerkrachten, waarvan 5 mannen. Op zich is dit toch geen slecht evenwicht?
Mannen in het kleuteronderwijs komen helemaal niet vaak voor, toch ken ik een kleuter die dit jaar voor het eerst een meester heeft. 't Klonk mij heel raar in de oren, ik kanme niet zo snel inbeelden dat een man elke dag opnieuw tussen een hoop kleuters zit... Toch bewonder ik het dat er zo'n "types" zijn.
Ook bij ons valt het op dat we met veel vrouwen lesvolgen, al zijn er duidelijk vakken waar de mannen overheersen. Denk maar aan fysica.
Het zou niet juist zijn dat mannen binnenkort verkozen worden boven vrouwen, om voor een klas te staan. Iedereen verdient evenveel kansen. Als ze meer mannen in het onderwijs willen, zullen ze dit beroep gewoon aantrekkelijker moeten maken voor hen. Hopelijk stellen ze dit nog even uit, want als we volgend jaar weer opnieuw zo'n overlading krijgen, vindt niemand van ons binnenkort nog job. 't Is niet omdat er nu een tekort aan leerkrachten is, dat dat over 3 jaar ook nog zo gaat zijn. Als er jaarlijks op onze school alleen al zoveel nieuwe studenten komen, staan we binnenkort allemaal met een diploma in een wachtrij om te doppen...
Met citaat antwoorden