4th November 2009, 13:36
|
Registered User
|
|
|
|
Dat mensen verslaafd kunnen raken aan junkfood als hamburgers, pizza's en frieten, is in mijn ogen geen nieuws. Iedereen kent immers wel personen die meerdere keren per week, of erger nog, elke dag een menuutje afhalen aan de drive-in van de plaatselijke McDonald's. Of wat dacht je van de kotstudent die grotendeels uit gemakzucht dagelijks kant-en-klare maaltijden opwarmt in de microgolf?
Uiteraard zijn fenomenen als deze uiterst schadelijk voor de gezondheid. Bijgevolg ben ik er eveneens van overtuigd dat er dringend maatregelen moeten worden genomen. Toch denk ik niet dat het een goed idee is, om ouders de boodschap mee te geven, dat ze nooit een McDonald's of een ander fastfoodrestaurant met hun kinderen mogen bezoeken. Natuurlijk moet je als ouder het goede voorbeeld geven en je kinderen een gezonde levensstijl meegeven. Maar, dat doe je niet door van een hamburger een verboden product te maken. Een product dat ouders hun kinderen verbieden, wordt namelijk alleen nog maar aanlokkelijker. Een voorbeeld hiervan zijn de vele kinderen die, ondanks het verbod op participatie aan kansspelen onder de 18 jaar, gretig deelnemen aan belspelletjes. Kinderen van jongs af aan een correct evenwicht laten zoeken tussen gezond en ongezond eten vind ik dan ook veel belangrijker.
|