Enkele post bekijken
Oud 4th November 2009, 12:43
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Ik weet niet of dit wel zo evident is.
Sommige beroepen passen gewoonweg beter bij bepaalde mensen, waardoor het evident is dat er een voorkeur gaat naar de persoon die het meest bekwaam lijkt voor de job.

Maar uit de naam en het adres kan toch niets afleiden over de bekwaamheid van iemand en de gepastheid voor de job? Daar zit er geen probleem volgens mij hoor.

Citaat:
Toch vrees ik dat deze werkwijze in de praktijk niet effectief zal zijn. Een werkgever gaat namelijk nooit iemand in dienst nemen, vooraleer hij deze persoon even gezien en gesproken heeft.

Dat klopt, maar op deze manier worden ze toch al uitgenodigd voor een gesprek, terwijl voor deze maatregel hun brief bij het lezen van hun naam rechtstreeks in de vuilbak belandde. In het gesprek kunnen ze dan misschien de werkgever toch overtuigen om hen aan te nemen, o.a. door te laten zien dat ze de taal goed beheersen en dat ze helemaal niet zo 'krapuleus' en 'marginaal' zijn als sommige werkgevers schijnen te denken.

Ik ben volledig voorstander van dit systeem!
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden