Enkele post bekijken
  #2  
Oud 4th November 2009, 10:43
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
onhaalbaar

Ik denk dat dit onhaalbaar is...
Een totaal rookverbod in België is niet te doen, denk ik. Er zijn nu al restaurants/tavernes in de media gekomen, omdat ze toch nog asbakken op de tafels laten staan, of omdat ze toch aparte zones in hun restaurant voorzien voor rokers...
Trouwens de zaken die worden aangehaald over België:
- Kijk maar eens hoe Walen en Vlamingen hier vredevol kunnen samenleven
-Of hoe zo'n klein landje toch zo groot uit de hoek komt wanneer hulp wordt gevraagd voor een humanitaire crisis
Worden deze sarcastisch bedoeld?

De relatie Walen en Vlamingen is toch niet zo best, dacht ik... Hoe vaak spreekt men er niet over om alles te splitsen?
Ik heb het gisteren zelfs nog aangehaald bij het artikel over de Sint in Wijnegem. De woordvoerster van het Wijnegem Shopping Center vond zelfs dat we geen rekening moesten houden met de gemeenten waar men wel nog Sint-Maarten viert... Dus zelfs sommige Vlamingen op zich houden geen rekening met elkaar, laat staan met de Walen.

Een tijd geleden kreeg België toch nog te horen dat wij te laat hulp boden? Ik weet niet juist meer over welke problemen het toen ging, maar andere landen waren sneller dan ons, en België kreeg er toen kritiek op.

Ik denk niet dat België in staat is om er als eerste algemeen rookverbod te lanceren. Pas wanneer wij zien dat het op andere plaatsen lukt, zal het bij ons misschien ter sprake komen, vrees ik.
Met citaat antwoorden