Enkele post bekijken
Oud 4th November 2009, 02:29
Yves.Van.Sande Yves.Van.Sande is offline
Registered User

Een aantal reacties op de verschillende opmerkingen in vorige posts:

1. "Het te betalen bedrag voor een busrit ligt te hoog, en is de voorbije jaren alleen nog maar toegenomen"

-> De prijzen liggen hoog, inderdaad, uit eigen ervaring weet ik dat een busrit van Herentals naar Gierle €2,70 kost, volgens mij de maximum prijs voor een busrit. Maar is dit te hoog? Als je af en toe, zoals mezelf, een enkele busrit moet betalen, vind ik €2,70 niet teveel. En in het geval je meerdere malen per week de bus neemt, zijn er verschillende abbonementen mogelijk, die de prijs per busrit aanzienlijk verlagen. Het feit dat de prijs enkel toeneemt, vind ik vanzelfsprekend, er zijn, denk ik, weinig producten en/of diensten die de voorbije jaren, qua prijs, stabiel zijn gebleven en/of gedaald zijn.

Over de prijs van een treinrit kan ik moeilijk argumenteren, aangezien ik hier geen ervaring met heb.

2. "Het feit dat het aantal zwartrijders de laatste jaren alleen maar toegenomen is, begrijp ik volkomen."

-> Ik begrijp dit ook. De prijs zal hier ook zeker iets mee te maken hebben. Maar controle op zwartrijders is er ook niet echt veel. Tenminste niet als je de bus neemt. Ten eerste heb ik, na laten we zeggen.. ongeveer 50 busritten, nog nooit iemand gezien die controleert op een betaalbewijs. Ten tweede zie ik voortdurend mensen, voornamelijk jongeren, op de bus stappen zonder enige vorm van abonnement of pasje te laten zien. De buschauffeur reageert hier niet op, ervan uitgaande dat de persoon in kwestie een abonnement heeft, of dat hij maar 1 halte verder moet zijn. Vele mensen weten dat dit er zo aan toe gaat, waardoor het erg aanlokkelijk is om simpelweg op te stappen en niet te betalen.
Met citaat antwoorden