Enkele post bekijken
  #2  
Oud 3rd November 2009, 12:00
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Citaat:
Orgineel gepost door Véronique.Segers
Het is het sociale contact dat het moet doen. Want dat is nu precies waarin de buurtwinkels groot zijn en zich kunnen onderscheiden van super- en andere hypermarkten.


Ik ben het volledig met je eens, Véronique!
Ik werk zelf wekelijks in een bakker in Wijnegem, sinds mijn 15e al... Tussendoor ben ik er even tussenuit geweest, maar sinds vorig jaar oktober ben ik er opnieuw begonnen. Het lijkt of ik er niet ben weggeweest. Mensen herkenden me nog steeds! Niets is leuker dan mensen die vriendelijk knipogen, lachen of zelfs hun hand opsteken wanneer je ze op straat passeert. Het zijn die mensen die me kennen van wekelijks hun zondagse pistoletjes te komen halen.
Soms werk ik er ook een dagje in de vakantie, dan zie je andere mensen, mensen die graag even blijven staan om een praatje te maken. Op die manier leer je veel mensen kennen. Als je er dagelijks werkt, ken je veel van je klanten tot in het binnenste van je hart. Deze mensen komen dan ook om steun vragen wanneer ze met problemen, verdriet, ... kampen. Het is een gewelidig gevoel als je er voor die mensen kan zijn.
Jammer dat dit zou verdwijnen door al die grote ketens die tegenwoordig overal uit de grond worden gestampt. Iedereen vindt het toch gemakkelijker om het avondeten in een supermarkt te kopen, en daar tegelijk wat beleg en brood te halen voor de schoofzakjes van de dag erop.
Ook zijn de producten vaak iets duurder in een echte bakker, slager, kruidenier, ... De uitbaters trachten dan allerlei acties te voeren, om toch nog klanten te lokken.
Met citaat antwoorden