Enkele post bekijken
Oud 3rd November 2009, 12:12
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

Sinterklaas verdringt Halloween

Ik, Wijnegemenaar, vind het zelf ook verschrikkelijk dat de Sint zo vroeg aan is gekomen in Wijnegem...
Gisteren moest in alle winkels zo spoedig mogelijk de Halloween-versiering verdwijnen, om het dorp klaar te maken voor Sinterklaas' intrede diezelfde middag. Nochtans wordt deze "feestelijke gelegenheid" tegenwoordig bij ons ook heel uitebreid kenbaar gemaakt in winkels en etalages. Het is niet juist dat de Sint nu Halloween mag verdringen!

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Sint-Maarten wordt in Antwerpen en omgeving niet gevierd, zegt Adriaens, dus moet het winkelcentrum geen rekening houden met de aanbeveling van het Sint-Nicolaasgenootschap.

Ik vind het ook niet juist dat er wordt gezegd dat we geen rekening moeten houden met Sint-Maarten... Tegenwoordig is de relatie Vlaanderen-Wallonië al niet op te best, maar nu houden we zelfs al geen rekening meer met de Vlaamse gemeenten!!!

Citaat:
'Alles is trouwens vlekkeloos verlopen', voegt Adriaens er in een adem aan toe. Zo'n duizend kinderen woonden de aankomst van Sinterklaas bij.

De aankomst is misschien wel een succes geweest, kinderen kwamen van allerlei gemeenten naar Wijnegem, maar toch heeft deze gebeurtenis te vroeg plaatsgevonden. Vroeger kwam de Sint in Wijnegem pas later aan, op een zaterdagmiddag in de loop van november.
Vorige week vrijdag werd de kerstverlichting in Wijnegem al opgehangen, deze brandt welliswaar pas na Sinterklaas (lees: 7 december), maar ook dat vindt allemaal zo vroeg plaats!

Citaat:
Dat de 'officiële' intocht van de goedheilige man pas op 14 november in Antwerpen zal plaatsvinden, is geen bezwaar, vindt Adriaens. 'Wie naar Wijnegem komt, zal niet naar Antwerpen gaan kijken. Ik denk niet dat ze twee keer zullen gaan kijken.'

En de laatste uitspraak vind ik onjuist! Men mag er niet zomaar van uit gaan dat de mensen die nu naar de Sint in Wijnegem kwamen, niet naar de Sint in Antwerpen zullen gaan. Ik vind dat geen gegronde reden om goed te praten dat onze "goedheilige" man nu al in het Shopping Center mag zitten!!
Met citaat antwoorden