3rd November 2009, 10:48
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door BjornBlommé
Het is niet zo dat de studenten die minder 'slaagkans' hebben zich wel laten dopen en de anderen niet... Deze opmerking komt over als een verwijten naar iedereen die zich heeft laten dopen en niet is afgestudeerd om de één of andere reden (maar het kan ook aan mij liggen).
|
Dit was zeker niet verwijtend bedoeld, iedereen heeft het recht zich te laten dopen en ik bekijk 'gedoopten' niet met een scheef oog. Ik kan er niet bij waarom je je zou laten dopen, maar iedereen doet nog steeds zijn eigen zin hé.
Maar mijn uitspraak is wel gebaseerd op wat ik opgemerkt heb in mijn eerste jaar. Laat ik eerst zeggen dat dit uiteraard niet voor iedereen geldt, maar het is wel zo dat een heel groot deel van de gedoopten het derde jaar niet haalt. Daar is volgens mij een erg eenvoudige verklaring voor: de gasten die in een studentenstad elke avond op café zitten, laten zich doorgaans ook dopen en het zijn doorgaans ook die gasten die een opleiding niet afmaken. Dat kan ook niet als je constant op de lappen bent. Bij de gedoopten zijn volgens mij ook een hoop meelopers, studenten die zich laten dopen omdat dat nu eenmaal zo hoort en omdat je er anders niet bij hoort (weeral: niet allemaal natuurlijk!) en met zo'n instelling kom je volgens mij de opleiding ook niet door.
Ik ben overigens wel oprecht benieuwd naar die statistieken, worden daar geen gegevens van bijgehouden?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|